onsdag 12 september 2012

Möte i biblioteksrådet

Idag hade skolans alla råd möte för första gången det här läsåret.

Nytt för i år är att vi nu också har ett BIBLIOTEKSRÅD!

Vi presenterade oss för varandra och jag (Anna-Carin) berättade lite om biblioteket och hur jag köper in böcker. Vi tittade också tillsammans igenom biblioteket blogg som har namnet Bibliotekskvack. Rådet fick i uppgift att visa upp bloggen i sina klasser och bland annat berätta lite om grodan som är bibliotekets mascot. Man fick också med sig en "önskelista" där alla i klassen kan önska böcker som man vill ska finnas i biblioteket. Biblioteket har nämligen fått lite extra pengar att handla för.

Vi bestämde också att våra mötesprotokoll läggs ut här på bloggen.

Till nästa gång, den 10 oktober, ska alla i rådet ta med sig en bok som man nyligen har läst. Tanken är att vi ska starta ytterligare en blogg där alla elever på skolan, så småningom, ska kunna lägga ut bokrecensioner. Biblioteksrådet kommer att vara med och starta upp bloggen och hjälpa till att ta fram ett lämpligt namn till den. Det finns redan förslag!!!!

Här kommer en presentation av oss som är med i biblioteksrådet:

Erik Björklund, 3A - den bästa bok jag läst är "Den magiska hjälmen". Just nu saknar jag en bok att läsa.

John Borgfors, 3B - läser helst fantasy. Den bästa bok jag läst är Vargbröder, del 1 och just nu läser jag Vargbröder, del 6.

Linn Mikaelsdotter 3C - läser gärna manga. Just nu läser jag "Den stora hamstermassakern".

Hanna Leijon 4A - läser helst mysterieböcker. Just nu läser jag Sigge-böckerna.

Maximilian Scherstein 4B - har två favoritserier; "Spejarens lärling" och "Förfärliga fakta". Just nu läser jag "Förfärliga fakta: Ödsliga öknar".

Samuel Persson, 4C - läser helst äventyrs- och spännande böcker. Just nu läser jag "Vargbröder".

Rikard Petersen, 5A - läser helst äventyrs- och spännande böcker. Just nu läser jag "Hur du nästan korsar atlanten" (Hiskelig Halvulk III).

Nora Drakhammar, 5B - läser helst mysterieböcker. Just nu läser jag "Iris Karlssons värsta sommar".

Ludvig Talts 5C - läser gärna fantasy. Just nu läser jag "Den äldste".

Hanna Persson, 3M - läser helst spännande böcker. Just nu läser jag "Cirkusdeckarna".

Beatrice Karlsson 4M - läser gärna om mord. Just nu läser jag "Ihop".

Anna-Carin Lindgren, lärare - läser det mesta. Just nu läser jag Hungerspelen, del 2 "Fatta eld " och "Tonje och det hemliga brevet".


Till sist kommer här en bild på en bok som jag vet att många väntar på!
Finns snart i biblioteket!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar